سوال و جواب – استفاده از یک هارد درایو اینترنال به عنوان یک درایو اکسترنال


تبدیل هارد اینترنال به اکسترنال

سوال : آیا میتوانم هارد درایو اینترنال Seagate خود را تبدیل به یک درایو خارجی کنم؟

جواب: شاید تاکنون برای شما اتفاق افتاده باشد که کامپیوتر خود را ارتقا داده و یا با خریدن یک مدل جدیدتر شروع به فروختن اجزای قدیمی آن کرده باشید. یکی از اجزایی که این روزها قیمت آن سر به فلک کشیده هارد اینترنال است. هارد های اینترنال را میتوان یکی از اجزای ماندگار هر سیستم دانست. با استفاده از مبدل هارد اینترنال به اکسترنال (باکس هارد) یکی از روش های صرفه جویی در هزینه می باشد.

روش تبدیل هارد اینترنال به اکسترنال:

اولین روش : استفاده از قاب یا نگه دارنده هارد های خارجی – enclosure

یک روش برای تبدیل هارد اینترنال به اکسترنال استفاده از قاب هاردهای اکسترنال است. این قاب ها نقش یک مبدل را بازی می کنند و هارد های قدیمی داخلی (internal) شما را به هارد های خارجی (external) که قابلیت وصل شدن به کمک USB را دارند تبدیل می کنند. قابل ذکر است که در هنگام انتخاب قاب باید به این نکته توجه داشت که برخی از این قاب ها مخصوص هارد های SATA و برخی دیگر مخصوص هارد های IDE می باشند.همچنین این نوع قاب ها در ابعاد کوچک برای هارد های ۲٫۵ اینچی نیز وجود دارد. (هارد های لپ تاپ)

روش دوم : استفاده از مبدل شرکت Thermaltake

روش دیگر برای تبدیل هارد اینترنال به اکسترنال این است که از یک مبدل استفاده نمایید. شما می توانید هارد های ۲٫۵ و ۳٫۵ اینچی را در داخل این مبدل قرار دهید و از طریق USB هارد را به کامپیوتر متصل کنید. این مبدل از سرعت بسیار بالایی در انتقال اطلاعات برخوردار می باشد ولی یک نقطه ضعف بزرگ دارد و آن اینکه فقط هارد های SATA را پشتیبانی می کند و هارد های IDE را پشتیبانی نمی کند.

 

جهت خرید تبدیل هارد اینترنال به اکسترنال میتوانید با پشتیبان آنلاین در ارتباط باشید.

 

 

[به این محتوا، امتیاز دهید]

Comments are disabled.

WhatsApp chat
Call Now Buttonمشاوره رایگان و خرید