دلایل اصلی هنگ کردن کامپیوتر و لپتاپ

دلایل اصلی هنگ کردن کامپیوتر و لپتاپ

شاید برای شما هم بسیار پیش آمده باشد که هنگام کار کردن با لپتاپ یا PC، ناگهان سیستم هنگ میکند و شما قادر به ادامه کار با دستگاه نیستید. این امر زمانی اهمیت بیشتری پیدا میکند که شما در حال انجام کار مهمی هستید و یا اطلاعات مهمی را وارد کامپیوتر مینمایید، در این زمان اگر شما اطلاعات وارد شده را ذخیره نکرده باشید و سیستم هنگ نماید قطعا شما یکی از سخت ترین شرایط زندگیتان را تجربه خواهید کرد.

بنابراین بهتر است با دلایل هنگ کردن کامپیوتر آشنا شوید و از هنگ کردن دوباره سیستم جلوگیری نمایید.

متخصصین انفورماتیک پارسه 10 دلیل اصلی هنگ کردن کامپیوتر را در این مقاله برای شما تدوین نموده اند تا زین پس نگران هنگ کردن سیستم خود نباشید.

هنگ کردن کامپیوتر

10 دلیل اصلی هنگ کردن کامپیوتر و لپتاپ

1- اجرا کردن همزمان تعداد زیادی برنامه: بهتر است صفحات و برنامه هایی که نیاز ندارید را ببندبد تا به CPU فشار وارد نشود و سیستم بتواند با سرعت معقولی برنامه های باز شده را اجرا نماید و بدبن صورت از هنگ کردن کامپیوتر جلوگیری نمایید.

2- کافی نبودن رم سیستم: شما باید براساس نوع کار خود برای سیستم خود رم تهیه نمایید. زیرا اگر رم دستگاه پایین بوده و برنامه های اجرا شده نیاز به رم بالایی داشته باشند، سیستم دچار هنگی میشود.

3- نبودن فضای خالی در هارددیسک: بهتر است که به ظرفیت هارددیسک خود توجه ویژه داشته باشید.از انباشته کردن اطلاعات غیر مهم یا تکراری که فضای خالی هارددیسک را به خود اختصاص میدهد خودداری نمایید.

4- دیفرگ (defragment) یا یکپارچه سازی ویندوزگاهی اطلاعات ذخیره شده روی هارد دچار از هم گسیختگی و بهم ریختگی میشود که این امر سرعت کامپیوتر را پایین می آورد. البته تا زمانی که این از هم گسیختگی زیاد نباشد کاهش سرعت خیلی محسوس نیست. اما زمانی که اطلاعات کاملا به هم ریخته باشند باعث ایجاد هنگی خواهد شد و سیستم نیاز به دیفرگ کردن دارد.

5- سازگار نبودن سخت افزار دستگاه با برنامه های نصب شدهگاهی برنامه های نصب شده روی سیستم به سخت افزار قدرتمندتری جهت اجرا نیازمندند. عدم وجود این قطعات سخت افزاری قدرتمند باعث ایجاد هنگی در سیستم میگردد.

6- نداشتن آنتی ویروس مناسب و ویروسی شدن سیستماگر شما آنتی ویروس مناسب نداشته باشید احتمال ویروسی شدن سیستم شما به شدت بالا میرود. با ویروسی شدن سیستم، هنگ کردن کامپیوتر امری طبیعی است و حتی احتمال به سرقت رفتن اطلاعات و یا نابودی اطلاعاتتان هم وجود دارد

7- وجود اشکالات سخت افزاری در دستگاهگاهی یکی از قطعات سخت افزاری لپتاپ یا PC دچار آسیب میشود که باعث هنگی کامپیوتر میشود.

8- عدم کارکرد مناسب فن دستگاه: اگر فن دستگاه شما درست کار نکند، دمای دستگاه بالا رفته و احتمال هنگ کردن سیستم وجود دارد.

9- وجود نواقصی در رجیستری ویندوزرجیستری جایی است که تنظیمات نرم‌افزارها و سخت‌افزارها در سیستم‌عامل ویندوز در آن به ثبت می‌رسند. رجیستری را قلب کامپیوتر نیز مینامند. وجود نواقصی در رجیستری یکی از دلایل هنگ کردن کامپیوتر میباشد.

10- وجود مشکلات نرم افزاری در سیستمبرخی مشکلات نرم افزاری نیز میتواند به نوبه خود، باعث هنگ نمودنِ کامپیوتر شود.

4.2/5 - (37 امتیاز)

Comments are disabled.

WhatsApp chat
Call Now Buttonمشاوره رایگان و خرید