مشکلات هارد: صدای تق تق هارد


تق تق هارد دیسک

در دنیای امروز هارد دیسک ها بعنوان یکی از مهمترین ابزار های ذخیره سازی دیتا مورد استفاده عموم کاربران قرار می گیرند. این ابزار های ذخیره سازی فرآیند پردازش بسیار پیچیده ای دارند. در ابتدا هارد دیسک ها نیاز به تامین ورودی نیرو (برق) دارند. در هارد های اکسترنال این مورد بوسیله پاور و در هارد های اینترنال بصورت سوکت شارژ (متصل به مادر برد) عمل تغذیه جریان هارد انجام می پذیرد. سپس با استفاده از سیلندر، هد و صفحه مغناطیسی عملیات نوشتن اطلاعات آغاز می شود. در صورت اختلال در عملکرد هر کدام از بخش های نام برده مشکلاتی بوجود می آید که اطلاعات شما را در معرض خطر قرار می دهد. یکی از این مشکلات صدای تق تق هارد است. در این مقاله آموزشی، با علت صدای جیر جیر هارد که به صدای خش خش هارد یا صدای کلیک هارد هم معروف است، آشنا خواهیم شد. 

تق تق هارد دیسک چیست و چرا بوجود می آید؟

مشکل تق تق هارد دیسک معمولا از سکتور صفر و یا مشکل در هد هارد دیسک بوجود می آید. این مشکل در چند روز اول و یا چند ماه اول به چشم نمی آید. اما رفته رفته صدای تق تق بلند تر شده و کاربر در هنگام روشن نمودن سیستم با این صدا بصورت واضح مواجه می شود. بسیاری از کاربران این مشکل را یک مورد عادی در هارد دیسک ها می دانند اما بر اساس نظر کارشناسان مجرب دپارتمان ریکاوری هارد اینفو پارسه منشاء این مشکل ابتدا از آسیب های فیزیکی وارد آمده به هارد و یا مشکلات موبروط به تغذیه جریان هارد می باشد. در صورت برطرف نشدن مشکل صدای تق تق هارد دیسک (صدای جیر جیر هارد، یا صدای کلیک هارد)، بصورت کاملا تصادفی در یکی از زمان هایی که کاربر سیستم خود را روشن می کند با ارور عدم دیتکت (شناسایی) هارد روبرو می شود. در این مواقع متاسفانه باید بگوییم که صدا دادن هارد و بالا نیامدن ویندوز، مشکلی است که اگر دچار ش شده‌اید، باید هر چه سریعتر در جهت رفع آن اقدام کنید. 

صدای تق تق هارد دیسک

صدای تق تق هارد دیسک

 

در صورت بوجود آمدن مشکل تق تق هارد دیسک چه کاری باید انجام داد؟

در صورتی که هارد دیسک شما صدای تق تق میدهد (صدای کلیک هارد، صدای خش خش هارد، صدای جیر جیر هارد)، می‌توانید با مراجعه به مراکز ریکاوری دیتا این مشکل را بر طرف نمایید. همچنین مرکز تخصصی ریکاوری و تعمیرات هارد اینفو پارسه با دارا بودن مجرب ترین اساتید در زمنیه های ریکاوری هارد و تعمیرات هارد آمادگی پذیرش و تعمیر هارد دیسک های شما را در کمترین زمان دارد. جهت ورود به بخش ریکاوری هارد به لینک زیر مراجعه نمایید.

ورود به دپارتمان ریکاوری هارد

 

[به این محتوا، امتیاز دهید]

Comments are disabled.

WhatsApp chat
مشاوره رایگان و خرید