رفع عیب خط مشکی عمودی تلویزیون توسط دستگاه لیزر

تلویزیون ممکن است پس از مدتی دچار ایراداتی و عیوبی شود و بنابراین نیازمند تعمیر باشد. یکی از ایرادهای صفحه نمایش تلویزیون ایجاد خط مشکی عمودی تلویزیون است. در این نوشته، بطور مختصر با دلایل ایجاد عیب خط مشکی تلویزیون و روش رفع آن توسط دستگاه لیزر پنل تلویزیون مدل ZMST-L80 آشنا خواهیم شد.

دلایل ایجاد خط مشکی عمودی تلویزیون

خط مشکی عمودی تلویزیون می‌تواند به دلایل مختلفی به وجود آید. در مجموع، سه دلیل عمده برای ظهور این خرابی در صفحه نمایش تلویزیون وجود دارد:

1. ضربه خوردن تلویزیون

2. آب خوردگی یا آب خوردن پنل تلویزیون

3. استفاده طولانی مدت از تلویزیون

رفع عیب خط مشکی عمودی تلویزیون | چگونه خط روی صفحه تلویزیون را از بین ببریم

مشخصا ایراد خط مشکی عمودی تلویزیون می‌تواند به بخش های متفاوتی از پنل تلویزیون مرتبط باشد. به عنوان مثال، ایراد برد تیکان T-con تلویزیون، و یا اتصالات شل و نامناسب اجزای برد و پنل. بطور کلی خط مشکی عمودی صفحه نمایش تلویزیون می‌تواند به دلیل قطع شدن مسیر ورود دیتا به مدار کنترل عمودی پنل ایجاد شود.

در هر صورت، اگر چنین مشکلی برای تلویزیون شما ایجاد شده است، بهتر است قبل از هر کاری با ما در تماس باشید تا به نزدیکترین تعمیرکار تلویزیون شهر یا استان خود معرفی شده و تعمیر تلویزیون خود را با کیفیت بسیار قابل قبول تضمین نمایید. برای مشاهده لیست تعمیرکاران محترم تلویزیون در سراسر کشور که با ما همکاری می‌نمایند بر روی لینک تعمیرات تلویزیون LCD/LED در سراسر کشور کلیک نمایید.

رفع عیب خط مشکی عمودی تلویزیون توسط دستگاه لیزر تلویزیون

عیب خط مشکی عمودی تلویزیون یک ایراد فنی و تخصصی است و باید توسط ابزار دقیق و تجهیزات تخصصی تعمیر پنل تلویزیون رفع شود. مجموعه اینفوپارسه با ارائه دستگاه لیزر تلویزیون مدل ZMST-L80 به جامعه محترم تعمیرکاران تلویزیون در سراسر ایران و نیز به کشور ترکیه، گام مهمی در جهت ارتقاء توان تعمیرات تخصصی پنل تلویزیون در کشور عزیزمان بردارد.

برای انجام تعمیرات توسط دستگاه لیزر همیشه در مرحله اول بهتر است که نوع عیب صفحه نمایش را با چشم غیر مسلح مشاهده نماییم. روشهای زیادی برای پیدا کردن محل دقیق خرابی عیب پنل تلویزیون توسط چشم غیر مسلح وجود دارد که از جمله آنها میتوان به دیدن صفحه نمایش در پترن های مختلف و یا قطع پاور ورودی صفحه نمایش بصورت آنی اشاره نمود.

دستگاه لیزر صفحه نمایش تلویزیون مدل ZMST-L80 دارای یک سیستم اپتیک با بزرگنمایی 5، 10 و 20 برابر است که نه تنها قابلیت بزرگنمایی دارد بلکه امکان شلیک پرتور لیزر از داخل لنز نیز بصورت همزمان برای آن فراهم شده است. همانطور که در ویدیوی بالا دیده میشود کاربر با کمک سیستم اپتیک، مسیر خاموش زیر پیکسل‌ها را که نشانگر خط مشکی عمودی معیوب  در پنل تلویزیون است پیدا میکند.

خط مشکی عمودی تلویزیون می‌تواند به دلیل قطع شدن مسیر ورود دیتا در مدار کنترل عمودی ایجاد گردد. در فرآیند تعمیر صفحه نمایش تلویزیون و یا پنل تلویزیون، بعد از شناسایی لاین کنترل عمودی غیر فعال، لاین عمودی را به لاین مشابه آن که میتواند 6 لاین در سمت راست یا 6 لاین در سمت چپ باشد وصل میکنیم. این عملیات اتصال توسط شلیک پرتو لیزر صورت می‌گیرد. نکته اینکه  مدارهای کمکی موجود در سراسر پنل  معمولا در اطراف پنل بصورت ضخیم تر وجود دارند.

تجهیزات تعمیر تلویزیون | تعمیرات تلویزیون | تعمیر فلت آبخورده | تعمیر پنل تلویزیون

اگر تلویزیون شما دچار ایراد پرش تصویر یا لرزش تصویر شده است، می‌توانید با مطالعه نوشته رفع پرش تصویر تلویزیون یا لرزش تصویر تلویزیون اطلاعات بیشتری در این خصوص کسب نموده و با ما برای تهیه ابزاردقیق تعمیرات تلویزیون و یا معرفی به نزدیکترین تعمیرکار تلویزیون به محل زندگی خود در ارتباط باشید.

 

 

4.5/5 - (2 امتیاز)

Comments are disabled.

WhatsApp chat
Call Now Buttonمشاوره رایگان و خرید