رفع عیب پرش تصویر تلویزیون توسط دستگاه لیزر ZMST-L80

ممکن است تعمیرکار تلویزیون و یا استفاده کننده‌‌ی خانگی تلویزیون باشید و برایتان سوالاتی مانند سوالات زیر پیش آمده باشد:

  • پرش تصویر تلویزیون یا لرزش تصویر تلویزیون چیست؟
  • چه عواملی موجب ایجاد پرش تصویر می‌شوند؟
  • چگونه می‌توان ایراد لرزش تصویر را برطرف نمود؟
  • آیا در ایران تعمیرکاران تلویزیون قادر به رفع مشکل پرش تصویر تلویزیون یا لرزش تصویر هستند؟

تا انتهای این نوشته با ما همراه باشید تا پاسخ سوالات فوق را پیدا کنید.

علت پرش تصویر تلویزیون یا لرزش تصویر صفحه نمایش تلویزیون

تصویری که در صفحه نمایش تلویزیون مشاهده می‌شود عمدتا با یک معیار به نام Image Flicker یا لرزش تصویر سنجش می‌شود. با این معیار روشنایی نمایشگر را برا اینکه تصویری را نمایش دهد، یک سری محاسبات مرتبط با کم و زیاد شدن نور تصویر به انجام می‌رسد و به صورت یک سری نوارهای عمودی قابل مشاهده هستند. این نوارهای عمودی امکان دارد بر طبق استانداردهای موجود عمل نکنند و همین امر، سبب ایجاد لرزش یا پرش تصویر در صفحه نمایش تلویزیون می‌شود.

درواقع، یک نوع خرابی متدوال در صفحه نمایش پرش تصویر تلویزیون یا لرزش تصویر کل صفحه نمایش یا بخشی از آن است. و غالبا به دلیل اتصال لاین های اصلی ولتاژ (VGH – VGL) با خط فرمان افقی ایجاد می‌شود.

پرش تصویر تلویزیون | لرزش تصویر تلویزیون

در هر صورت، اگر چنین مشکلی برای تلویزیون شما ایجاد شده است، بهتر است قبل از هر کاری با ما در تماس باشید تا به نزدیکترین تعمیرکار تلویزیون شهر یا استان خود معرفی شده و تعمیر تلویزیون خود را با کیفیت بسیار قابل قبول تضمین نمایید. برای مشاهده لیست تعمیرکاران محترم تلویزیون در سراسر کشور که با ما همکاری می‌نمایند بر روی لینک تعمیرات تلویزیون LCD/LED در سراسر کشور کلیک نمایید.

رفع مشکل پرش تصویر تلویزیون یا لرزش تصویر توسط دستگاه لیزر ZMST-L80

جهت رفع عیب اینگونه صفحه نمایش‌ها از دستگاه لیزر تلویزیون مدل ZMST-L80 استفاده میشود.

در این دستگاه، به کمک سیستم اپتیک لیزر در راستای خطوط افقی پر رنگ تری که در صفحه نمایش دیده میشود معمولا به سمت X1 (سمت راست) حرکت می‌کنیم و به دنبال نقاط اتصالی می‌گردیم. شایان ذکر است که مدارهای داخل پنل اگرچه در نگاه اول  پیچیده بنظر می‌رسند اما شناخت انواع مدارها، تحلیل صفحه نمایش را به مراتب ساده می‌نماید.

تجهیزات تعمیر تلویزیون | تعمیرات تلویزیون | تعمیر فلت آبخورده | تعمیر پنل تلویزیون

گاها کثیف بودن پنل می‌تواند با نقطه اتصالی اشتباه گرفته شود. اما همانطور که در ویدیوی فوق دیده میشود، نقطه اتصالی همیشه پر رنگ تر و با شکل هندسی مشخص‌تری دیده میشود.

اگر تلویزیون شما دچار ایراد خط مشکی عمودی تلویزیون شده است، می‌توانید با مطالعه نوشته رفع عیب خط مشکی عمودی تلویزیون اطلاعات بیشتری در این خصوص کسب نموده و با ما برای تهیه ابزاردقیق تعمیرات تلویزیون و یا معرفی به نزدیکترین تعمیرکار تلویزیون به محل زندگی خود در ارتباط باشید.

 

 

4.5/5 - (2 امتیاز)

Comments are disabled.

WhatsApp chat
مشاوره رایگان و خرید