مشخصات دستگاه تعویض فلت تلویزیون بندینگ اصولی

این روزها به دلیل افزایش قیمت پنل تلویزیون و خود تلویزیون، امکان خرید مجدد تلویزیون در صورت خراب شدن صفحه نمایش تلویزیون، بسیار پایین است. در چنین شرایطی، یکی از بهینه ترین راه حل ها جهت تعمیرات تلویزیون، تماس با یک تعمیرکار ماهر تلویزیون جهت تعمیرات تلویزیون یا تعمیر پنل (تعمیر صفحه نمایش) است. اما اگر شما یک تعمیرکار تلویزیون باشید، باید حتما به فکر تهیه یک دستگاه تعویض فلت تلویزیون باشید. دستگاه تعویض فلت تلویزیون که در بین اهل فن به نامهای دستگاه تعمیر پنل – باندینگ ماشین – دستگاه باندینگ – بندینگ ماشین – دستگاه بندینگ  شناخته میشود، همانطور که از نامش پیداست برای ترمیم یا اصلاح یا تعمیر یا تعویض نحوه اتصال فلت تلویزیون به بورد آدرس (PCB) یا پنل تلویزیون مورد استفاده قرار میگیرد.

اگر قصد خرید دستگاه تعویض فلت تلویزیون (بندینگ ماشین – دستگاه بندینگ) دارید، بهتر است در مورد جزییات قسمت ها و لوازم و ابزار دقیق های یک دستگاه باندینگ اصولی و حرفه ای اطلاعات جامع و کافی داشته باشید. در این مقاله آموزشی، قصد داریم به شما بگوییم یک دستگاه باندینگ – دستگاه تعمیر فلت تلویزیون باید چه ویژگی هایی داشته باشد. تا انتهای این مقاله آموزشی همراه ما باشید.

مشاهده قطعات اجزاء و اقلام همراه دستگاه تعویض فلت تلویزیون – دستگاه باندینگ – باندینگ ماشین

دستگاه تعویض فلت تلویزیون | بندینگ ماشین | بندینگ خسروی | احسان الکترونیک جزیره قشم

چرا باید به دنبال دستگاه تعویض فلت تلویزیون حرفه ای با آخرین تکنولوژی باشیم؟

برای پاسخ به این پرسش که چرا باید دستگاه تعویض فلت تلویزیون – دستگاه بندینگ حرفه ای و اصولی و با آخرین تکنولوژی تهیه کنیم، باید توجه کنیم که برای یک تعمیرکار ماهر و خبره موارد زیر بسیار مهم است:

  • یک تعمیرکار ماهر و خبره، ممکن است در روز تعداد زیادی پنل آب خورده – پنل خراب – صفحه نمایش آب خورده تعمیر کند. بنابراین، باید دستگاه تعویض فلت – دستگاه بندینگ داشته باشد که بتواند تعدد و فراوانی تعمیرات را افزایش دهد.
  • یک تعمیرکار تلویزیون خبره، دارای حُسن شهرت است و بنابراین باید دستگاه تعمیر فلت داشته باشد که احتمال برگشت موارد تعمیر شده را به حداقل ممکن و حتی صفر برساند. و اگر هنوز به آن سطح از شهرت و مهارت نرسیده، باید دستگاه مناسبی داشته باشد تا شهرتی برای خود کسب نماید.
  • یک تعمیرکار تلویزیون خبره، باید در هر دوره زمانی (صبح – ظهر – شب) و هر شرایط دمایی (مثلا ابتدای صبح که کارگاه سرد است) بتواند از دستگاه باندینگ – دستگاه تعویض فلت استفاده کند.

تعریف کلمه باندینگ 

کلمه باندینگ Bonding در زبان انگلیسی به معنای «اتصال برقرار کردن بین دو یا چند چیز» میباشد. در یک پنل آب خورده، اتصال فیزیکی و الکتریکی بین فلت کاف COF  و  بورد آدرس PCB یا پنل تلویزیون از بین میرود. با این تعریف، میتوان دریافت که منظور از عبارت باندینگ ماشین – دستگاه باندینگ – دستگاه بندینگ – بندینگ ماشین در دستگاه تعویض فلت تلویزیون یعنی دستگاهی که به کمک آن میتوان مجددا اتصال یا باندینگ بین فلت COF و بورد آدرس PCB را برقرار کرد. این اتصال یا باندینگ از طریق یک چسب بسیار خاص با مشخصات بسیار خاص به نام چسب ACF به انجام میرسد و بدون آن، انجام عملیات باندینگ یا اتصال فلت تلویزیون غیر ممکن است.

ویژگی‌ها و مشخصات دستگاه تعویض فلت حرفه ای و اصولی

دستگاه تعویض فلت تلویزیون پارسه – دستگاه باندینگ پارسه به عنوان یک دستگاه تعمیر فلت دارای آخرین تکنولوژی تعمیر پنل تلویزیون، سه ویژگی بارز و شاخص دارد:

1- اتومات بودن

2- نقطه زن بودن

3- ابزار دقیق و گرمادهی با دقت بسیار بالا

در ادامه این مقاله آموزشی، این سه ویژگی را با نگاه دقیق تری بررسی میکنیم فارغ از اینکه بخواهیم به دنبال دستگاه تعویض فلت ایرانی باشیم یا دستگاه تعمیر فلت خارجی یا چینی. چون آنچه که مهم است، این است که دستگاه تعمیر تلویزیون آب خورده، چه بندینگ ایرانی باشد و چه بندینگ خارجی، برای اینکه نیازهای یک تعمیرکار خبره را که بالاتر به آن اشاره کردیم برآورده کنیم، باید یکسری ویژگی ها و مشخصات داشته باشد. اگر این سه ویژگی را داشته باشد، کارآ و مناسب است و اگر فاقد این سه ویژگی باشد، صرفا یک دستگاه تعویض فلت است و نمیتواند نیازهای یک تعمیرکار ماهر را که در بالا به آن اشاره کردیم برآورده نماید.

1- دستگاه تعویض فلت تلویزیون پارسه  اتومات  است

دستگاه تعویض فلت تلویزیون پارسه اتومات است. اتومات بودن یعنی مراحل اتصال چسب ACF به فلت COF یا بورد آدرس PCB به صورت خودکار یا اتومات انجام میشود و کاربر به هیچ عنوان نیاز ندارد عملیات باندینگ یا اتصال را بصورت دستی به انجام برساند. اما مراحل اتصال چسب ACF به فلت کاف کدامند؟

1-1- مراحل اتصال چسب ACF به فلت و بوردآدرس در دستگاه تعویض فلت تلویزیون – ماشین باندینگ

دستگاه تعویض فلت تلویزیون یا ماشین باندینگ،  اتصال چسب ACF به فلت COF و بورد آدرس PCB را در شش مرحله به انجام میرساند:

1- هِد یا تیغه گرمادهنده دستگاه تعمیر فلت تلویزیون شروع به حرکت به سمت پایین میکند. این مرحله زمانی آغاز میشود که منحنی دمایی مورد تایید شرکت معتبر ZM Seamark به ماکزیمم میزان دمای تعریف شده نزدیک میشود. منحنی دمایی ذکر شده بصورت اتومات و بدون دخالت دست، به سیستم هِد اعمال شده و توسط سنسورهای دما و فشار و  PLC پاناسونیک ژاپن کنترل میشود.

2- هِد در نقطه ایده آل با شدت، قدرت و فشار بهینه شده متوقف میشود. این نقطه ایده آل، بسیار مهم است و در دستگاه ماشین باندینگ پارسه بصورت اتومات و خودکار انجام میشود. چون اگر بصورت دستی و با آزمون و خطا به انجام برسد، هم نیازمند صرف هزینه زمانی است و هم ریسک و خطر شکستن پنل را بسیار افزایش میدهد.

3- گرمادهی بصورت کنترل شده و ایده آل در نقطه اتصال هِد (تیغه گرمادهنده) و فلت COF شروع میشود. نکته مهم این مرحله مانند مرحله قبل در این است که فرآیند گرمادهی در دستگاه تعمیر فلت تلویزیون پارسه  بصورت اتومات و بدون دخالت دست انجام میشود چون اگر بصورت دستی و توسط آزمون و خطا انجام شود، ریسک برگشت تعمیر پنل تلویزیون بسیار زیاد میشود.

4- مرحله اتصال با باندینگ به اتمام میرسد.

5- هِد دستگاه تعویض فلت تلویزیون به وسیله سیستم پنوماتیک و بصورت فوری خنک میشود. در این مرحله، منحنی دمایی شروع به افت و نزول میکند و در حالیکه هنوز هِد به مجموعه چسب ACF و فلت COF اتصال و تماس دارد، شروع به خنک شدن و کاهش دما می‌نماید.

6- هِد به نقطه اولیه باز میگردد.

همانطور که پیشتر هم ذکر شد، شش مرحله فوق الذکر بدون دخالت دست و بدون آزمون و خطا به انجام میرسد.

2-1- ابزار دقیق های لازم برای اتومات بودن دستگاه تعویض فلت تلویزیون

برای آنکه ماشین باندینگ پارسه، اتومات و خودکار عمل کند، نیاز به لوازم و ابزار دقیق های زیر است:

1- PLC پاناسونیک، ساخت ژاپن: که در جعبه پشتی باندینگ ماشین تعبیه شده است.

دستگاه تعویض فلت تلویزیون | باندینگ ماشین | دستگاه باندینگ خسروی2- سنسورهای دما و فشار تعبیه شده بر روی هِد (تیغه گرمادهنده) ساخت امریکا

دستگاه تعویض فلت تلویزیون | باندینگ ماشین | دستگاه باندینگ خسروی

3- منحنی دمایی مورد تایید شرکت معتبر Seamark ZM توسط کنترل دمای تاچ ساخت چین

دستگاه تعویض فلت تلویزیون | باندینگ ماشین | دستگاه باندینگ خسروی

 

مشاهده قطعات اجزاء و اقلام همراه دستگاه تعویض فلت تلویزیون – دستگاه باندینگ – باندینگ ماشین

2- دستگاه تعویض فلت تلویزیون پارسه  نقطه‌زن  است

دستگاه تعویض فلت تلویزیون پارسه دارای سیستم گرمادهی از نوع نقطه زن است. در تکنولوژی گرمادهی نقطه زن یا Pulse Heating دستگاه بندینگ پارسه به عنوان یک دستگاه تعمیر پنل اصولی در تمام مراحل اتصال چسب ACF به فلت یا بورد آدرس، گرما و فشار لازم را متناسب با شرایط محیط کار و پنل در حال تعمیر به صورت لحظه ای و در هر نقطه از اتصال به صورت کنترل شده اعمال می‌کند.

مقاله آموزشی تفاوت دو سیستم گرمادهی دستگاه تعویض فلت تلویزیون Pulse Heating یا Constant Heating ؟؟

ابزار دقیق های لازم برای نقطه‌زن بودن دستگاه تعویض فلت تلویزیون

برای آنکه ماشین باندینگ پارسه، گرمادهی نقطه‌زن داشته باشد، نیاز به لوازم و ابزار دقیق های زیر است:

1- PLC پاناسونیک، ساخت ژاپن: که در جعبه پشتی باندینگ ماشین تعبیه شده است.

دستگاه تعویض فلت تلویزیون | دستگاه تعویض فلت چینی | دستگاه تعمیر فلت2- ماژول های مرتبط با PLC پاناسونیک ساخت ژاپن

دستگاه تعویض فلت تلویزیون | دستگاه تعویض فلت ایرانی | دستگاه تعمیر فلت3- رله SSR ساخت چین

دستگاه تعویض فلت تلویزیون | باندینگ ماشین | ماشین بندینگ

4- کنترل دمای تاچ ساخت چین و منحنی دمایی مورد تایید شرکت معتبر Seamark ZM

دستگاه تعویض فلت تلویزیون | قیمت دستگاه بندینگ | باندینگ ماشین

5- هد یا تیغه گرمادهنده از جنس تیتانیوم American OEMG ساخت امریکا مختص گرمادهی نقطه‌زن یا Pulse Heating

قیمت دستگاه بندینگ | بندینگ خسروی |

6- سنسورهای تعبیه شده بر روی هِد دستگاه

باندینگ ماشین | بندینگ خسروی

7- ترانس

قیمت دستگاه بندینگ تلویزیون | بندینگ خسروی

8- سیم تابیده ی مسی

قیمت دستگاه بندینگ تلویزیون| بندینگ خسروی | قیمت دستگاه تعمیر پنل

3- دستگاه تعویض فلت تلویزیون پارسه  دارای ابزاردقیق و گرمادهی با دقت بسیار بالا  است

دستگاه تعویض فلت تلویزیون پارسه دارای ابزار دقیق و گرمادهی  با  دقت بسیار بالا میباشد. اما دقت یک ابزار دقیق و دقت در گرمادهی به چه معنا هستند؟

1-3- مفهوم دقت یک ابزار دقیق

دقت یک ابزار دقیق در دستگاه  یعنی عملکرد دستگاه در همه حالات  تکرارپذیر و بدون تغییر باشد. خصوصا در عملیات باندینگ تلویزیون که نیاز به دقت یک 32 م میلیمتر  دارد استفاده از ابزار دقیق استاندارد و باکیفیت  بسیار حایز است. میکرومترهایی که بر روی هِد (تیغه گرمادهنده) و گیره COF  تعبیه شده اند، دو مثال از ابزار دقیق های باندینگ ماشین پارسه هستند.

بندینگ خسروی | دستگاه تعمیر پنل تلویزیون | قیمت دستگاه فلت زن تلویزیون

1-3- مفهوم دقت در گرمادهی

دقت در گرمادهی  یعنی میزان متناسب گرما در شرایط دماییِ مختلف  و  برای پنل های مختلف  بصورت دقیق، غیرخطی و اتوماتیک  در تمام مراحل اتصال به  سطح اتصال وارد میشود. به این ویژگی، اصطلاحا  Closed Loop  یا  سیستم مداربسته  گفته میشود.

3-3- ابزار دقیق های لازم برای تامین دقت بسیار بالا

برای آنکه ماشین باندینگ پارسه، دارای ابزار دقیق و گرمادهی با دقت بسیار بالا باشد، نیاز به لوازم و تجهیزات زیر است:

1- سنسورهای دما و فشار تعبیه شده بر روی هِد (تیغه گرمادهنده) ساخت امریکا

تعویض فلت تلویزیون | بندینگ خسروی | قیمت دستگاه بندینگ تلویزیون2- کنترل دمای تاچ ساخت چین و منحنی دمایی مورد تایید شرکت معتبر Seamark ZM

دستگاه تعویض فلت تلویزیون | بندینگ خسروی | بندینگ ماشین

 

4.5/5 - (2 امتیاز)

Comments are disabled.

WhatsApp chat
Call Now Buttonمشاوره رایگان و خرید